Σύγχρονο Νηπιαγωγείο
ΔΡΑΣΕΙΣ MODULE
ΔΡΑΣΕΙΣ

Το πολυδύναμο πρόγραμμα σπουδών του ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ποιοτική εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα Ανάπτυξης Διαθεματικών Δραστηριοτήτων, το οποίο διδάσκεται με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ εφαρμόζει το ΔΕΠΠΣ, του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης  και  Θρησκευμάτων για το Νηπιαγωγείο.

Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο είναι ένα οργανωμένο σύστημα εργασίας το οποίο σκιαγραφεί το τι θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά, τις διαδικασίες με τις οποίες επιτυγχάνονται οι γενικές επιδιώξεις που καθορίζονται και το τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός και ταυτόχρονα θέτει το πλαίσιο μέσα στο οποίο πραγματοποιείται η μάθηση και η διδασκαλία.

Στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ θεωρούμε απαραίτητο να προσφέρουμε στα παιδιά ένα ποιοτικό πρόγραμμα σπουδών το οποίο μπορεί να τα εμπνεύσει να δημιουργήσουν, να ανακαλύψουν και να επιτύχουν.

Έχουμε εντάξει στο καθημερινό πρόγραμμα των μικρών μαθητών δραστηριότητες που έχουν ως στόχο την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

Κύριος στόχος του Προγράμματος Σπουδών του σχολείου μας είναι οι μαθητές µας να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις κλίσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους.

Απώτερος στόχος είναι η προετοιμασία των νηπίων για μια ομαλή και επιτυχημένη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Προφορικός και Γραπτός λόγος
Η προώθηση του εγγραμματισμού των παιδιών επιτυγχάνεται με:

• Αφήγηση
• Διήγηση
• Περιγραφή
• Συμμετοχή σε συζητήσεις.
• Φωνολογική επίγνωση.
• Αναγνώριση οικείων λέξεων.
• Ακολουθία της αναγνωστικής φοράς.
• Κατανόηση της σημασίας της γραφής ως μέσο επικοινωνίας.
• Χρήση της βιβλιοθήκης για επιλογές ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους.
• Σταδιακή συνειδητοποίηση ότι τα φωνήματα της ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν σε γράμματα.
• Χρήση του μολυβιού με αποτελεσματικό τρόπο και παίρνοντας τη σωστή σωματική στάση.
• Γραφή του ονόματός τους με κεφαλαία ή πεζά γράμματα.
• Αντιγραφή λέξεων.
• Ενθάρρυνση να γράφουν σεβόμενοι τις ατομικές τους δυνατότητες.
• Αξιοποίηση πληροφοριών από τους πίνακες αναφοράς της τάξης.

 

Μαθηματικά
Εισαγωγή των παιδιών στο κόσμο των μαθηματικών με σκοπό να:

• Διαχειρίζονται και να χρησιμοποιούν υλικά που συνδέονται με τη καθημερινή ζωή.
• Ερμηνεύουν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, ταξινόμησης, σύγκρισης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης και συμβολικής αναπαράστασης (χρώμα, σχήμα, μέγεθος, επάγγελμα).
• Διατυπώνουν απορίες και να θέτουν προβλήματα(τι θα συμβεί εάν…, γιατί κάνουμε αυτό;).
• Κατανοούν απλές χωροχρονικές σχέσεις (πάνω από, κάτω από, δίπλα, κοντά, πριν, μετά).
• Αναγνωρίζουν σχήματα.
• Διευρύνουν προοδευτικά την έννοια του αριθμού και της διαδικασίας αρίθμησης και μέτρησης.
• Επεξεργάζονται ποσότητες, σχέσεις, σχήματα, αριθμούς.
• Εκτελούν απλές μαθηματικές πράξεις.

 

Μελέτη περιβάλλοντος

Η Μελέτη Περιβάλλοντος αποτελεί ένα πλαίσιο δράσης και αλληλεπίδρασης άρρηκτα συνδεδεμένο με τα βιώματα των παιδιών. Μέσα σε ένα ελκυστικό και κατάλληλα διαμορφωμένο μαθησιακό περιβάλλον διαρκούς αλληλεπίδρασης μέσα στην τάξη και στο άμεσο φυσικό περιβάλλον έξω από την τάξη, προετοιμάζονται και πραγματοποιούνται ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά :

  • Αναπτύσσουν την αυτοεκτίμησή τους, τις βασικές ικανότητες συνεργασίας και ταυτόχρονα συνειδητοποιούν τη μοναδικότητά τους και εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους και μαθαίνουν να τις σέβονται.
  • Εξερευνούν το άμεσο περιβάλλον. Αναγνωρίζουν πως το περιβάλλον γύρω τους μπορεί να μεταβάλλεται και ότι μπορούν με τη δική τους παρέμβαση να το διαφοροποιούν.
  • Διαπιστώνουν πως οι άνθρωποι, τα πράγματα, οι ιδέες και τα νέα ταξιδεύουν από το ένα μέρος στο άλλο.
  • Κατανοούν πως οι επικοινωνιακοί κώδικες είναι χρήσιμοι στην καθημερινή ζωή και «διαβάζουν» κάποιους από αυτούς.
  • Αναπτύσσουν τις πρώτες ιδέες τους γύρω από τα σύμβολα και τους χάρτες και γνωρίζουν πως οι χάρτες και η σφαίρα παριστάνουν τον πραγματικό κόσμο σε μικρογραφία. Διαβάζουν απλά σχεδιαγράμματα και απλούς χάρτες π.χ. χάρτες και σχεδιαγράμματα επιτραπέζιων παιχνιδιών.
  • Καταλαβαίνουν απλές έννοιες του χρόνου όπως π.χ. τώρα, πριν, μετά, τα παλιά χρόνια, κλπ., παρ΄ όλο που τα μικρά παιδιά δεν έχουν κατακτήσει απόλυτα την έννοια του χρόνου και της χρονικής ακολουθίας.
  • Ενδιαφέρονται και ρωτούν για σημαντικούς ανθρώπους του παρελθόντος καθώς και για σπουδαία γεγονότα. Ξεφυλλίζουν άλμπουμ και ημερολόγια. Συγκρίνουν φωτογραφίες, αναλύουν, κάνουν υποθέσεις και σχολιάζουν γεγονότα και χαρακτήρες.
  • Μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής και προστασίας.
  • Χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους και προσπαθούν να γνωρίσουν τον κόσμο.
  • Διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές, αντιλαμβάνονται σχέσεις αλληλεξάρτησης, προσπαθούν να ερμηνεύσουν φαινόμενα και αλλαγές που συμβαίνουν γύρω τους.
  • Μοιράζονται τις γνώσεις τους με τους άλλους, ανταλλάσσουν ιδέες και τροποποιούν τις απόψεις τους. Η προσωπική παρατήρηση και η περιέργεια για την προέλευση, την κατασκευή, τη μορφή, τη λειτουργία και τη χρήση των πραγμάτων είναι οι κινητήριες δυνάμεις.
  • Τα παιδιά γνωρίζουν τον εαυτό τους, τα ζώα και τα φυτά. Παρατηρούν τους ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς και παρακολουθούν την ανάπτυξή τους.
  • Παίζουν με το νερό και το χώμα και μαθαίνουν για τα χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Αποκτούν θετικές στάσεις και συμπεριφορές για το περιβάλλον.
  • Ρωτούν για τον καιρό, για τα καιρικά φαινόμενα και την επίδρασή τους στο περιβάλλον.
  • Ενδιαφέρονται για τον τεχνικό κόσμο, θέτουν ερωτήσεις για τα αντικείμενα και τις ιδιότητες.
  • Με την παρατήρηση αναζητούν πληροφορίες από διάφορες πηγές. Σχεδιάζουν και πραγματοποιούν έρευνες και απλά πειράματα.
  • Χρησιμοποιούν εργαλεία και όργανα για να μετρούν, να κόβουν, να συνδέουν και να διαλύουν.

 

Δημιουργία και έκφραση

Τα προγράμματα Δημιουργίας και Έκφρασης ενεργοποιούν τις φυσικές ικανότητες των παιδιών, συγκινούν, μαγεύουν, αφυπνίζουν την περιέργειά τους, κινητοποιούν τη φαντασία, ενθαρρύνουν την έκφραση, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και δίνουν ευκαιρίες για πειραματισμό με υλικά και τεχνικές.

 

  1. Εικαστική έκφραση
    Με δραστηριότητες που επιτρέπουν στα παιδιά:
  • Να πειραματίζονται με διαφορετικά υλικά.
  • Να επινοούν διάφορες τεχνικές, να εμπλουτίζουν τις δυνατότητές τους και να τις εφαρμόζουν για να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα.
  • Να αναπτύσσουν τη λεπτή τους κινητικότητα (ψαλίδι, κολάζ).
  • Να διεγείρουν και να διατηρούν το ενδιαφέρον τους.
  • Να Προωθούν τη δημιουργικότητά τους και να ερεθίζουν τη φαντασία τους.
  • Να συμβάλουν στην ανάπτυξη της κριτικής τους ικανότητας και της αναπαραστατικής τους σκέψης.
  • Να ερευνούν και να χρησιμοποιούν τις εμπειρίες και τις ιδέες τους ως στοιχεία καλλιτεχνικής δημιουργίας και έκφρασης.
  • Να ανακαλύπτουν ότι η τέχνη είναι μέσο έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.

 

  1. Δραματική τέχνη
    Με δραστηριότητες που έχουν ως στόχο τα παιδιά:
  • Να δημιουργούν, να εκτονώνονται, να απελευθερώνονται και να ερεθίζουν τη φαντασία τους.
  • Να εκφράζονται με το ελεύθερο δραματικό παιχνίδι, την κίνηση και το χορό.
  • Να παίζουν παντομίμα και να οργανώνουν μιμητικά παιχνίδια.
  • Να αυτοσχεδιάζουν και να δραματοποιούν.
  • Να αφηγούνται με θεατρικό τρόπο.
  • Να παίζουν και να παρακολουθούν κουκλοθέατρο.
  • Να οργανώνουν και να παρουσιάζουν θεατρικές παραστάσεις.
  • Να εκφράζουν εμπειρίες, συναισθήματα και ιδέες, μέσα από την κίνηση, το ρυθμό, το χορό, το λόγο και τα υλικά που επιλέγουν.  

 

  1. Μουσική
    Η μουσική διδάσκεται με δραστηριότητες που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να:
  • Να εξερευνούν, να πειραματίζονται και να παράγουν ήχους.
  • Να τραγουδούν.
  • Να κινούνται στο ρυθμό.
  • Να παίζουν μουσικά όργανα.
  • Να «δημιουργούν» συνθέσεις.
  • Να συμμετέχουν σε μουσικοκινητικά παιχνίδια.
  • Να κατανοούν μουσικές έννοιες.
  • Να αποκτούν ακουστική αντίληψη και ικανότητα διάκρισης των ήχων.
  • Να βιώνουν ομαδικές μουσικές εμπειρίες.
  • Να ανταποκρίνονται σε λεκτικά και ηχητικά ερεθίσματα    

 

  1. Φυσική αγωγή
    Η φυσική αγωγή συνοδεύεται με κινητικές και ψυχοκινητικές δραστηριότητες ώστε τα παιδιά:
  • Να αναπτύξουν τη σωματική τους δραστηριότητα και να προάγουν την υγεία τους.
  • Να συμμετέχουν σε ελεύθερες κινητικές δραστηριότητες και σε κινητικά παιχνίδια με κανόνες.
  • Να εξασκούν και να τελειοποιούν τις αναπτυσσόμενες δυνατότητές τους.
  • Να προσανατολίζονται στο χώρο με σημείο αναφοράς τις δύο πλευρές του σώματός τους (αμφιπλευρικότητα).
  • Να αντιληφθούν το χώρο σε σχέση με το σώμα τους και να μάθουν να μοιράζονται το χώρο με τους άλλους.
  • Να συντονίζουν τις κινήσεις τους και τον προσωπικό τους ρυθμό με την ομάδα.
  • Να διακρίνουν, να αναγνωρίζουν, και να ονομάζουν εξωτερικά μέρη του σώματός τους.
  • Να προσαρμόζουν τις κινήσεις τους και τις στάσεις του σώματός τους ανάλογα με το σκοπό που επιδιώκουν.
  • Να αναπτύξουν απλές κινητικές δεξιότητες, προσπαθώντας να ελέγξουν το σώμα τους
  • Να αναπτύξουν τις αντιληπτικές τους ικανότητες: κιναισθητική αντίληψη, οπτική αντίληψη, ακουστική αντίληψη, ικανότητες συντονισμού.
  • Να αναπτύξουν την μη λεκτική επικοινωνία: εκφραστική κίνηση, δημιουργική κίνηση.
  • Να καλλιεργήσουν το ρυθμό στην κίνηση.
  • Να διασκεδάσουν, να χαρούν, να εκφραστούν και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
  • Να αναπτύξουν κοινωνικές αρετές όπως: αυτοέλεγχο, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα, αυτοπειθαρχία, θέληση, υπευθυνότητα, υπομονή, επιμονή και θάρρος.

 

Πληροφορική
Στα παιδιά δίνονται ευκαιρίες μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες να έρθουν σε πρώτη επαφή με τον υπολογιστή ώστε να είναι ικανά:

  • Να αναγνωρίζουν τις κυριότερες μονάδες του ηλεκτρονικού υπολογιστή και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
  • Να παίζουν με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης.
  • Να εκτελούν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων με χρήση απλού λογισμικού.
  • Να εντοπίζουν γράμματα και αριθμούς στο πληκτρολόγιο.
  • Να «γράφουν» χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα.
  • Να ενισχύσουν την παρατηρητικότητά τους.
  • Να αναπτύξουν τη λεπτή τους κινητικότητα.
  • Να καλλιεργήσουν ικανότητες και δεξιότητες με στόχο την εξέλιξη της γνώσης.
  • Να γνωρίζουν τη σωστή χρήση του υπολογιστή για τη δική τους ασφάλεια και προφύλαξη αλλά και για την προστασία της συσκευής.
  • Να γνωρίζουν τη σωστή θέση του σώματός τους μπροστά στον υπολογιστή.
  • Να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων.

Το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ εφαρμόζει ένα πολυδύναμο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο διδάσκεται με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας:

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Η ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας προωθεί την ανάπτυξη των ικανοτήτων για επιχειρηματολογία και διαπραγμάτευση. Η λειτουργία ομάδων στο σχολείο αποτελεί φορέα αγωγής και συμβάλλει στην ανάπτυξη ποιοτικής διά βίου μάθησης, στην προώθηση των υψηλών επιδόσεων και, γενικότερα, στη διαδικασία ανάπτυξης του παιδιού. Ευνοεί την ενεργοποίηση των μαθητών και τη μεταξύ τους συνεργασία, απομακρύνοντας, σταδιακά, το παιδί από την εγωκεντρική σκέψη. Οι διαπροσωπικές σχέσεις που δημιουργούνται κυρίως μέσα από τις ευκαιρίες για συζήτηση, προβληματισμό, διαφωνία, λήψη απόφασης και η υλοποίηση κοινού στόχου συμβάλλουν στην ωρίμανση των ικανοτήτων για αυτενέργεια, πρωτοβουλία και δημιουργικότητα.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης είναι μια οργανωμένη, προγραμματισμένη εμπειρία μάθησης, η οποία δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα μιας ενοποιημένης γνώσης που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο θέμα.

Η οργάνωση δραστηριοτήτων που συνδέονται με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα γύρω από ένα θέμα που προσελκύει το ενδιαφέρον των παιδιών, προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά να αντιληφθούν τη σφαιρική διάσταση της γνώσης, να συνδέουν διαφορετικές εμπειρίες μεταξύ τους και να ασκηθούν στην παρατήρηση, τη διερεύνηση και την αναπαράσταση φαινομένων του περιβάλλοντος, να εισαχθούν δηλαδή σε έναν τρόπο δουλειάς που μοιάζει με εκείνον της επιστημονικής έρευνας.

Οι θεματικές προσεγγίσεις είναι οι διερευνήσεις θεμάτων που επιλέγει η εκπαιδευτικός, η οποία προσχεδιάζει την πορεία τους και καθορίζει τη χρονική τους διάρκεια. Η έμφαση εδώ δίνεται στις μαθησιακές επιδιώξεις που θέτει η εκπαιδευτικός.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η διαθεματική προσέγγιση αντανακλά μια αντίληψη για τη μάθηση, στο πλαίσιο της οποίας τα παιδιά εμπλέκονται δυναμικά στη μαθησιακή διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT

Τα Σχέδια Εργασίας – Projects είναι διερευνήσεις θεμάτων που αναδύονται από τα ίδια τα παιδιά, τα οποία καθορίζουν τη διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης του θέματος, στο πλαίσιο συζητήσεων που αναπτύσσονται με την υποστήριξη και την ενθάρρυνση της εκπαιδευτικού.

Οι δραστηριότητες των Σχεδίων Εργασίας κινητοποιούν με γνήσιο τρόπο τα ενδιαφέροντα των παιδιών, δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να σχεδιάζουν τη δράση, τα εμπλέκουν ενεργά και δημιουργικά στην πορεία της μάθησης και τους επιτρέπουν να αναζητούν, να κατανοούν και να εφαρμόζουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους, καθώς εμπλέκονται σε κοινωνικά ζητήματα.

Οι στόχοι των σχεδίων εργασία προκύπτουν από τις ιδέες και τα ερωτήματα των παιδιών που μετατρέπονται σε δράσεις, η χρονική διάρκεια των οποίων συνδέεται άμεσα με τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των παιδιών.

Η μέθοδος Project είναι μια ανοιχτή διαδικασία μάθησης και μπορεί να αποτελέσει τον κύριο άξονα της μαθησιακής εμπειρίας των παιδιών, καθώς προσδίδει νόημα στη σχολική γνώση και την καθιστά ενδιαφέρουσα και ευκολότερη στην κατανόηση.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Η βιωματική μάθηση στηρίζεται στο παιδοκεντρικό μοντέλο μάθησης, που τοποθετεί το παιδί στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας δίνοντας του την ευκαιρία να αναπτύξει μέσα από το παιχνίδι, την επικοινωνία, τη συνεργασία και δεξιότητες, κοινωνικές, νοητικές, αισθητηριακές, κίνησης και λόγου.

Η βιωματική μέθοδος επιδιώκει την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μάθηση θεωρώντας σημαντικές τις συναισθηματικές αντιδράσεις, τις ερωτήσεις και απορίες των παιδιών που συζητιούνται ελεύθερα στην τάξη.

Τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, επικοινωνούν τα βιώματά τους, επεξεργάζονται από κοινού τις αντιδράσεις τους, θέτουν τους δικούς τους στόχους, εκφράζονται και δημιουργούν. Μαθαίνουν να προβληματίζονται και να αναρωτιούνται για την εμπειρία τους και να αναπτύσσουν την ικανότητα για κριτικό αναστοχασμό.

ΠΑΙΓΝΙΩΔΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Το παιχνίδι είναι το μέσο που προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξερευνούν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν προβλήματα και να προσπαθούν να τα λύσουν, να αξιοποιούν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους, να κάνουν επιλογές και να προβαίνουν σε εφαρμογή των δικών τους ιδεών με το δικό τους τρόπο και ρυθμό.

Τα παιδιά στο παιχνίδι εμπλέκονται κοινωνικά, συναισθηματικά, κινητικά και νοητικά με άλλα παιδιά, με αντικείμενα και αναπαραστάσεις γνώριμες ή νέες, με καταστάσεις ρεαλιστικές και φανταστικές. Μέσα από το παιχνίδι μαθαίνουν, καθώς ανακαλύπτουν, δημιουργούν, αυτοσχεδιάζουν, αναπαριστούν, συνεργάζονται, επικοινωνούν και κοινωνικοποιούνται. Να αναλαμβάνουν ευθύνες και ρόλους, μαθαίνουν να τηρούν και να σέβονται κανόνες.

Το παιχνίδι γεμίζει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του παιδιού αυτής της ηλικίας και αποτελεί ένα δυναμικό πλαίσιο μάθησης και ανάπτυξης για το μικρό παιδί.

Το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ εφαρμόζει το ΔΕΠΠΣ, του Υπουργείου Παιδείας , Δια Βίου Μάθησης  και  Θρησκευμάτων για το Νηπιαγωγείο, με σκοπό να υπηρετήσει με σοβαρότητα και συνέπεια την παιδαγωγική του αποστολή,

Στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ επιδιώκουμε την ενεργοποίηση του παιδιού στη διαδικασία της μάθησης κεντρίζοντας και διευρύνοντας τα ενδιαφέροντα του. Διοχετεύουμε την ενέργεια, τον ενθουσιασμό, την έκφραση και τη δημιουργικότητα στο παιχνίδι, το τραγούδι, το χορό, το θέατρο, τις ζωγραφιές, την άθληση και σταδιακά στη μάθηση. Βάζουμε τα θεμέλια και καθορίζουμε τους στόχους για ένα σχολείο ζεστό και ανθρώπινο, ποιοτικό και πολύπλευρο, ένα σχολείο ανοιχτό στις προκλήσεις και στην καινοτομία.

Η Προσχολική Εκπαίδευση είναι η πυξίδα για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών. Μεριμνώντας για την επιτυχία της και προκειμένου το ΔΕΠΠΣ να είναι αναπτυξιακά κατάλληλο και αποτελεσματικό για όλα τα παιδιά, θέτουμε στόχους:

  • Τη διαμόρφωση και τη σωστή οργάνωση του χώρου βάσει της παιδοκεντρικής κατεύθυνσης. Το σχολείο μας αναδεικνύει το παιχνίδι ως τον πυρήνα του όλου προγράμματος.      
  • Την εξατομικευμένη προσέγγιση και την υποστήριξη του μαθητή με γνώμονα το χαρακτήρα, τις κλίσεις, τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες, τις ενδεχόμενες δυσκολίες του και, κυρίως, το σεβασμό της προσωπικότητάς του.
  • Τη συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού, την εξοικείωσή του με το νέο κοινωνικό χώρο και την αποδοχή κανόνων ατομικής και ομαδικής συμπεριφοράς.
  • Το πνεύμα συλλογικότητας και αλληλεγγύης που καλλιεργούν οι μαθητές μέσα από τα πολιτιστικά δρώμενα, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, τα δημιουργικά εργαστήρια, τις ομαδικές δραστηριότητες, τη βιωματική εκπαίδευση και τα σχέδια εργασίας.
  • Την ευαισθητοποίηση των μαθητών στα σύγχρονα οικολογικά θέματα.
  • Την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προκαλεί το ενδιαφέρον για τη μάθηση και δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να χρησιμοποιούν τις γνώσεις τους, να εξασκούν τις δεξιότητές τους και να συνεχίζουν να μαθαίνουν διαρκώς, προάγοντας την αναζήτηση, την αιτιολόγηση, την κριτική σκέψη, τη λήψη αποφάσεων και τη λύση προβλημάτων.
  • Την ανάπτυξη των νοητικών δεξιοτήτων του παιδιού. Προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στα μικρά παιδιά εκείνες τις ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να ταξινομήσουν και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα, τα οποία αντλούν από το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.
  • Την αισθητική παιδεία. Ο χορός, η ρυθμική, η μουσική, τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι και το θέατρο, προσφέρουν στα παιδιά κίνητρα για αισθητικές αναζητήσεις και τα προκαλούν να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας κι έκφρασης.
  • Τη σωματική διάπλαση. Η άσκηση νου και σώματος μέσα από ασκήσεις ψυχοκινητικής, βοηθούν το παιδί να γνωρίσει το σώμα του και τις δυνατότητές του, να ελέγχει και να συντονίζει τις κινήσεις του, να εναρμονίζεται με το ρυθμό και τη μουσική.
  • Τη κοινωνική αγωγή. Η κοινωνική αγωγή του παιδιού προϋποθέτει την ενεργητική συμμετοχή του σε ομαδικές δραστηριότητες. Ιδιαίτερο βάρος δίνουμε στην αλληλεπίδραση των παιδιών με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον τους.
  • Την ενθάρρυνση της συνεργασίας Σχολείου και Οικογένειας έτσι ώστε να οικοδομηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Οικογένεια και το Σχολείο. Σε όλες μας τις εκδηλώσεις και δραστηριότητες αλλά και στην καθημερινή μας πρακτική, στοχεύουμε σε όσο το δυνατό μεγαλύτερη συμμετοχή των γονιών, γιατί πιστεύουμε ότι ευτυχισμένα και καλοδουλεμένα παιδιά, επιτυγχάνουμε με την καλύτερη δυνατή συνεργασία Σχολείου και Οικογένειας.
  • Τη ποιοτική και ουσιαστική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Εκπαιδευτικοί με πολυετή πείρα, αγάπη και αφοσίωση στο παιδί, επιδίδονται στην ολόπλευρη ανάπτυξη και πρόοδό του, μέσα από την γνώση και την αξιοποίηση των ευκαιριών για μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί του Σύγχρονου Νηπιαγωγείου ενθαρρύνουν τη δράση των μαθητών, τους καθοδηγούν, τους φωτίζουν νέους ορίζοντες και τους οπλίζουν με άριστα εφόδια για το μέλλον τους.

Portfolio στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η αξιολόγηση αποτελεί βασικό στάδιο κάθε οργανωμένης και συστηματικής διαδικασίας την οποία χαρακτηρίζει ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός και η εφαρμογή στην πράξη. Βασικός σκοπός της αξιολόγησης είναι η ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση είναι διαρκής, ενσωματώνεται στην καθημερινή διαδικασία, και βασίζεται στη συνολική αποτίμηση του προγράμματος.

Τι είναι το Portfolio;

Το  Portfolio αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια της εκπαιδευτικού καθώς αφορά στην αξιολόγηση της μαθησιακής εξέλιξης του παιδιού.  Πρόκειται για συστηματική συλλογή εργασιών του παιδιού σε έναν φάκελο (προσωπικό για κάθε παιδί), μετά την ολοκλήρωση των θεματικών προσεγγίσεων και των σχεδίων εργασίας που πραγματοποιούνται, με σκοπό την παρακολούθηση του ιστορικού των προσπαθειών του, της προόδου και των επιτυχιών του σε έναν οι περισσότερους τομείς (γνωστικά αντικείμενα).

Τι επιτυγχάνουμε με το Portfolio;

Από το περιεχόμενο του portfolio διαπιστώνεται ο ατομικός ρυθμός του κάθε παιδιού και η εξέλιξη που έχει σημειώσει σε σχέση με την κατάκτηση γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Με το portfolio προσδιορίζουμε, συγκεντρώνουμε, αναλύουμε και παρουσιάζουμε χρήσιμες πληροφορίες, οι οποίες μας επιτρέπουν να πάρουμε όλες τις δυνατές αποφάσεις προκειμένου να βοηθήσουμε το μικρό παιδί στην ολόπλευρη ανάπτυξή του.

Στόχος μας είναι να δώσουμε αξία στο παιδί, να τονίσουμε τη θετική του πλευρά και όχι να το απαξιώσουμε. Να αναδείξουμε την προσπάθεια και την πρόοδο του στο ταξίδι της μάθησης.

Θα θέλαμε να τονίσουμε πως σύμφωνα με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ο φάκελος αξιολόγησης του μαθητή δεν έχει ακόμη θεσμοθετηθεί, παραδίδεται στους γονείς στο τέλος της σχολικής χρονιάς ως προσωπικό δεδομένο του παιδιού τους.

Η έναρξη φοίτησης στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μετάβαση καθοριστική για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Είναι περίοδος σημαντικών αλλαγών που προκαλεί άγχος και συγκινήσεις. Τα παιδιά και οι οικογένειες προσαρμόζονται σε νέους ρόλους και προσδοκίες και βιώνουν καινούριες σχέσεις και αλληλεπιδράσεις.

Για την προστασία και υποστήριξη του παιδιού είναι απαραίτητη η εκτίμηση της σχολικής του ετοιμότητας. Για να εκτιμήσουμε τη σχολική ετοιμότητα ενός παιδιού πρέπει να συνυπολογίσουμε πολλούς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την ψυχοσυναισθηματική, ψυχοκινητική και γλωσσική του ανάπτυξη, την οπτική αντίληψη και τον οπτικοκινητικό συντονισμό, το χωροχρονικό προσανατολισμό, την αδρή και λεπτή του κινητικότητα, την προσοχή και τη μνήμη, την έκφραση και την κατανόηση, την ανάπτυξη της κριτικής και αφηρημένης σκέψης, τις γραφοκινητικές δεξιότητες και τις γνωστικές και αντιληπτικές δυνατότητες.

Στο ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ο προσεκτικός σχεδιασμός προγραμμάτων μετάβασης αποτελεί πρωταρχική μέριμνα. Η διαχείριση των μικρών μαθητών, στο πλαίσιο των προγραμμάτων μετάβασης, γίνεται με ιδιαίτερη ευαισθησία κι επιμέλεια ώστε τα νήπια να αποκτήσουν αυτοαντίληψη, να αναπτύξουν θετική αυτοεκτίμηση και να εδραιώσουν γόνιμες κοινωνικές και συναισθηματικές σχέσεις σε ένα άρτιο περιβάλλον μάθησης και γνώσης.

Δραστηριότητες στη γωνιά γραφής κι ανάγνωσης, παιχνίδια με αριθμούς, γράμματα και λέξεις, δράσεις φιλαναγνωσίας και διάφορα βιβλία που επεξεργάζονται τα παιδιά συμβάλλουν στη κατάκτηση της γραφικής και αναγνωστικής ωριμότητας κι έχουν ως στόχο τη σχολική ετοιμότητα των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο.

Επίσης, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό υλοποιούνται συζητήσεις για το πρόγραμμα του Δημοτικού κι επίσκεψη των νηπίων στην τάξη της Α’ Δημοτικού.

Έχετε απορίες; Μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε τη

Φόρμα Επικοινωνίας μας